Перейти до основної сторінки
У зв’язку із надходженням запитів щодо можливості заміни/перевантаження транспортних засобів в морських портах країн-членів ЄС та Туреччини, вантажів з продуктами, а також процедури їх сертифікації, Держпродспоживслужба повідомляє. Відповідно до статті 55 Закону України „Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, ветеринарну медицину та благополуччя тварин” (далі – Закон №2042) міжнародний сертифікат (кожен його аркуш), яким супроводжується вантаж із продуктами, що ввозиться (пересилається) на митну територію України, має бути підписаний та засвідчений печаткою компетентного органу країни-експортера або країни походження. Форми міжнародних сертифікатів затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів та у сфері ветеринарної медицини, або узгоджуються компетентним органом України з відповідним органом країни-експортера (країни походження). Враховуючи вищезазначене та керуючись Указом Президента України від 24.02.2022 №64 „Про введення воєнного стану в Україні», Держпродспоживслужба, до припинення/скасування воєнного стану в Україні, вважає за можливе ввезення на територію України вантажів з продуктами, які були перевантажені на території інших країн під контролем представників компетентного органу цих країн, за умови їх супроводження новими (виданими представниками компетентного органу країни, де відбулося таке перевантаження) оригіналами міжнародних сертифікатів, форми яких затверджено, наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.07.2020 №1329, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.07.2020 за №687/34970, а у разі наявності узгодженої між компетентними органами України та країни-експортера форми сертифікату, виключно такою формою. Стосовно можливості подальшого транзиту таких вантажів з продуктами по території країн-членів ЄС повідомляємо. Відповідно до законодавства ЄС (Регламенти (ЄС) №№ 2017/625, 2020/2235) до транзиту по території країн-членів ЄС допускаються вантажі з продуктами, які походять з країн або їх окремих територій, з яких дозволяється ввезення до ЄС продуктів1, та супроводжуються, окрім міжнародного сертифікату для ввезення (пересилання) в Україну, офіційним сертифікатом для ввезення продуктів в ЄС (форми відповідних офіційних сертифікатів затверджені Регламентом (ЄС) № 2020/2235). Разом з тим, звертаємо увагу, що законодавство ЄС, а саме Регламент (ЄС) №2019/2124 встановлює порядок здійснення контролю транзиту продуктів з однієї третьої країни в іншу третю країну, що здійснюється через територію країни-члена ЄС: 1) компетентні органи прикордонного контрольного поста ввезення до Союзу дозволяють транзит лише тих вантажів з продуктами: – щодо яких документальна перевірка, перевірка відповідності та фізична перевірка проведені із задовільними результатами; – які відповідають вимогам законодавства Союзу/країн-членів ЄС щодо здоров’я тварин та щодо запобігання та мінімізації ризиків для здоров’я людей і тварин, що виникають від побічних продуктів тваринного походження та продуктів їх оброблення, переробки; – вантаж супроводжується документом CHED2 (Загальний Документ Здоров’я на Ввезення) та залишає прикордонний контрольний пост у транспортних засобах або транспортних контейнерах, запечатаних компетентним органом прикордонного контрольного поста; – протягом періоду, що не перевищує 15 днів, вантаж має безпосередньо направлятись під митним наглядом (будь-які розвантаження чи поділ вантажу при цьому забороняються) з прикордонного контрольного поста до одного з таких пунктів: прикордонний контрольний пост виїзду з території Співтовариства; затверджений митний склад; на судно, що виїжджає з Союзу, де вантаж призначений для цілей суднопостачання. 2) Компетентні органи прикордонного контрольного поста ввезення до Союзу, які не отримали протягом 15 днів з дати надання дозволу на транзит підтвердження прибуття вантажу з продуктами до одного з наведених вище пунктів призначення мають: – перевірити у компетентних органів у місці призначення, чи прибув вантаж до місця призначення; – інформувати митні органи про неприбуття вантажу; – провести подальше розслідування для визначення фактичного місцезнаходження вантажу у співпраці з митними та іншими органами. 3) Оператор ринку, відповідальний за вантаж з продуктами, який залишає територію Союзу для транспортування в третю країну, зобов’язаний надати цей вантаж для проведення офіційного контролю компетентними органами прикордонного контрольного поста, зазначеного в CHED, у місці, зазначеному цими компетентними органами.
Перелік країн та їх окремих територій, з яких дозволяється ввезення до ЄС продуктів, наведений в Регламенті (ЄС) №2021/405 – доступний за посиланням: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A02021R0405-20220114
Форма CHED затверджена Регламентом (ЄС) №2019/1715 – доступний за посиланням: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A02019R1715-20191014&qid=1611919628744
Для більш детальної інформації щодо порядку здійснення контролю вантажів, що ввозяться до ЄС з третіх країн з метою транзиту, див. розділ IV («Транзит тварин і товарів з однієї третьої країни в іншу третю країну, що проходить через територію Союзу») Регламенту (ЄС) № 2019/2124 – доступний за посиланням: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A02019R2124-20220101
Попередня
Наступна